22 april 2014

de anti-piekersjaal

Wat is er fijner dan 's avonds op het terras te zitten, de neus in de bloeiende jasmijn, fijne schaduwen van de blaadjes overal, benen die warm voelen onder de donkergekleurde broek, de zon (!)... en het besef dat alles goedkomt. De rust zou optimaal zijn als er straks geen lastige klus wachtte, maar ja, perfect hoeft het nu ook niet te zijn (al is dat, nog te vaak, wel welkom). Ach, de klus is alleen maar lastig omdat ik er geen zin in heb. Niets moeilijks, dat niet. Straks gewoon beginnen en dan zal het wel meevallen.

De anti-piekersjaal is af sinds gisteren. Ik twijfelde over het model, vooral dan de combinatie model-wolkeuze. Maar de twijfel slinkt en ik koester hem, mijn anti-piekersjaal die me de laatste tien dagen van al te veel piekeren behoedde en die eigenschap hopelijk blijft behouden.

patroon: sonnensegel

Ik zit heel erg achter met het lezen van blogs. En ik kreeg ook nog een award van Anneleen, waardoor ik nog enkele geheimen over mezelf dien te ontsluieren. Ik zal die achterstand inhalen, binnenkort. Eerst komt er nog een tripje naar Duitsland, waar het neefje zijn communie doet.Tweemaal 8,5 uur in de trein zitten is nu niet onmiddellijk mijn favoriete bezigheid, maar met de anti-piekersjaal, een paar boeken en een breiwerk (en wat lekkere zoetigheid) moet dat lukken. Tot later!

10 opmerkingen :

  1. Wat zou die klus toch zijn??? gezellige sjaal is het geworden. en zo lang op een trein...niets voor mij eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je antipiekersjaal is wel machtig schattig mooi geworden... een mens zou gaan piekeren om dan ook zo'n mooie antipiekersjaal te kunnen maken! En die pompon eraan is helemaal leuk!
    Geniet van het feest en de trein met al die leuke en lekkere dingen! Tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel toffe kleuren!
    Dat is wel een hele lange treinreis.... Je breiwerk zal dan snel vooruit gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn zo een anti piekersjaal. Zeker als ie ook helpt. Zo niet dan is ie gewoon mooi.
    Succes met je treinreis. In die uurtjes kan je heel wat haken of breien!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt een prachtige sjaal gemaakt, mooie kleurtjes, en een anti piekersjaal ook nog, een heeeeel goed idee vind ik, moet ik onthouden. Alhoewel, ik denk dat elk soort handwerk een anti piekerproject is. Fijn dat je het weer een beetje ziet zitten. Er is zoveel om blij over te zijn.
    Succes met je treinreis, met een boek en handwerk en snoep moet dat lukken! Veel plezier op het feest!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whoww wat een geweldige sjaal is het geworden, en ook nog van een flinke afmeting, zo te zien :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me heerlijk om die anti-piekersjaal om je heen te slaan, wat is ie mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die sjaal is echt prachtig, vooral door die mooie kleurovergangen met tussenin dat felle blauw. En zoals onlie mie zegt: die pompon is eraan is echt leuk !
    Die treinreis is wel heel lang maar als je dat creatief kan opvullen lijkt me dat een heerlijke lange tijd....
    Toen mijn zus in Duitsland werkte heb ik die rit ook eens gedaan, maar ik ben reisziek -dat wist ik al van mijn studententijd in Leuven- en dus was lezen en handwerken uit den boze. Toch heb ik me niet verveeld want het uitzicht was heel wisselend en soms adembenemend mooi en met af en toe gezellige gesprekjes met onbekenden in mijn gebrekkig Duits viel de lange rit best nog mee. Maar ik denk dat het heerlijk moet zijn om lange tijd te kunnen lezen of handwerken in de trein...
    'n vrolijk groetje
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen