2 mei 2014

lang geleden

Ik ben het bloggen wat kwijt. Het lijkt alsof ik niets meer te vertellen heb. Raar.

Dit dekentje, of beter dit eerste vierde van een dekentje, maakte ik hoofdzakelijk tijdens de lange treinrit naar en van het Zwarte Woud. De blokjes zijn ongeveer op 10x10 cm. Waartoe het zal dienen? Een knuffeldekentje voor in bed? Mijn grootmoeder maakte een dekentje bij de geboorte van elk kleinkind. Na 30 jaar wekelijks wassen, was mijn dekentje meer gat dan deken. Ik kocht er toen een nieuw. Nu misschien een zelfgemaakt? Ach, ik wou gewoon dit eens proberen. Helaas iets minder kleurrijk om de prijs wat te drukken.

Hebben jullie dat ook, jezelf willen omringen met dingen die staan voor geborgenheid, veiligheid, warmte? Ik ken natuurlijk wel meerdere mensen die houden van knuffels en zo, maar toch lijkt het alsof ik dat een graad erger heb. Alsof ik daarin ben blijven steken in mijn kindertijd. Soms schaam ik me daarom.


Vijf hartenvogels kozen voor een internationale vluchtroute. Vier bleven achter in het Zwarte Woud en eentje streek neer op deze beroemde Keulse trappen. Daarmee zijn alle vogels uitgevlogen en wordt het tijd om een nieuw nest te maken.

12 opmerkingen :

  1. Ik miste je inderdaad al.
    Je dekentje wordt prachtig! Eerlijk? Ik vind het mooier dan dat met alle kleurtjes...
    En je liefde voor geborgenheid... hebben we dat niet allemaal? Dat kan nooit TE erg zijn.
    Weer 5 zalige vogeltjes uitgevlogen... Jammer dat ik er geen vond! Ik had er echt wel eentje willen adopteren...
    Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goh ik wil ook wel eens zo'n vogeltje tegenkomen. Ik vind de kleurencombinatie van uw dekentje juist mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou van de kleuren van je dekentje - mooier dan je inspiratiebron!
    Ik ben blij je terug te zien trouwens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het bloggen ook een beetje kwijt. Ach dat komt wel weer terug.
    Ik vind je dekentje heel mooi worden. Hoeft niet altijd kleurrijk te zijn he.
    Juist fijn om je te omringen met warmte, geborgenheid en veiligheid. Is niks mis mee hoor!.
    Verkoop je niet zo een hartenvogeltje? Ik vind ze super leuk. Ik hoor het wel.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wanneer het volgende nest klaar is, vliegen er een paar naar je toe!

      Verwijderen
  5. ik dacht al: dat is lang geleden, misschien moet ik eens een mail sturen. Maar hier ben je dan weer. :-) ikke blij!! Ik heb niet echt iets met geborgen knuffels en zo, maar wel als ik alleen ben voor een tidje. Als mijn man weg is dan leg ik mijn voedingskussen (zo'n lange worst) naast mij en kruip ik er tegen om in slaap te vallen. Ik ben ook beginnen haken aan een deken (heel groot) voor Polleke. Hij vroeg dat omdat hij dat knus en zacht vind. En naarmate het groter word, hou ik er echt van en wil ik er eigenlijk ook zo één. Maar 't is dat het zoveel tijd in beslag neemt dat haken hé. groetjes en tot blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb dat ook heel erg : het huis ligt vol met kussens en dekens en ik slaap helemaal omringd dor een groot >U-vormig kussen. En als mijn lief dat zou toestaan, zou ik hem gewoon heel de tijd door knuffelen maar ik mag niet van hem... Je dekentje ziet er veelbelovend uit trouwens !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey, fijn weer eens wat te lezen, en je hebt toch altijd wat te vertellen ook al denk je van niet. Je dekentje is al heel mooi geworden, dat patchworkbreien vind ik ook plezant, maar heb er nog niet veel mee gemaakt, enkel eens geprobeerd. Jouw dekentje heeft zachte mooie kleuren die goed bij elkaar gaan, het straalt gewoon gezelligheid uit. En denk maar niet dat jij alleen bent die nood heeft aan een hoog knuffelgehalte, ook ik heb dat. Waarom denk je dat ik beren verzamel? En zei toen ik op zoek was na mijn scheiding naar een man, dat ik eigenlijk een knuffelbeer zocht?
    Je vogeltjes zijn weer allemaal uitgevlogen, je kan weer een nieuw nestje gaan bouwen.
    Grtjes en een knuffel, Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. blijf jij maar bloggen hoor want ik heb nu de inspiratie om met mijn deken door te gaan.
    Had alleen nog geen idee over hoe maak ik ze aan elkaar en zie....... het idee ligt gewoon bij jou in blogland .
    Ik ben er vorig jaar eens mee begonnen leuk om resten garen ermee weg te werken. dus ik ga de breipennen weer opzoeken zodat deze deken ook weer gaat groeien.
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtig dekentje wordt het al!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och, ik ben ik nog altijd zo kinds op vele vlakken... een gedeelde op-wijking ;)
    Kei tof van je vogels!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Elke mens heeft bewust en onbewust behoefte aan warmte, veiligheid en geborgenheid. Alleen zal de een het veel meer aanvoelen als een gemis dan de andere. Soms heeft dat een oorzaak zoals bijvoorbeeld hoogsensiviteit, traumaverwerking, OCS, maar soms heeft het geen oorzaak, en is het toevallig zo. Geen enkele mens is tenslotte gelijk. Dat jij naar jouw aanvoelen heel veel nood hebt aan warmte en geborgenheid is niks om je over te schamen. Jij bent jij en jij hebt blijkbaar een grote behoefte daaraan, daar is niks mis mee. Dat is niet kinderachtig of kinderlijk.
    Je bent overigens ferm actief geweest tijdens je treinreis. Het dekentje is misschien minder kleurrijk maar toch wel mooi, vooral omdat je er dat geel in verwerkt hebt, dat zorgt voor een breking van de wat donkerdere kleuren. Goed gevonden van je !
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen