18 april 2015

liefde op het eerste en tweede gezicht

Tijdens een rondje blogsurfen, kwam ik een prachtig deken tegen. Gewoonweg wonderlijk mooi. Het bleek de Sophie's Universe CAL 2015 te zijn. CAL of Crochet ALong, al veel over gehoord, nog nooit aan meegedaan. Maar 54 bollen katoen... goedkoop kan je dat niet noemen. Vaak kijken, mijmeren en het verstand laten spreken: te duur!

Totdat ik bij Wol en zo een aanbieding zag: 9 bollen Scheepjes Stone Washed + 1 gratis (Scheepjes Stone Washed is tevens de "wol" van de CAL). Dit kon ik toch niet laten... Stel dat de acties binnenkort over is... Dus ja, gezwicht onder de druk van het verlangen. En de rede sust: het is een deken voor het leven, zo maak je er maar één, het mag dus iets kosten.


Dit is het centrum van het 1,80m groot wordende deken. Het resultaat van 2 CAL-weken, gehaakt op 3 dagen... Het werkt verslavend. Elke ronde is anders. Ik wil ontdekken, nog eentje, nog eentje...


En dit cadeau stond donderdagavond voor mijn deur. Drie dagen nadat ik het besteld had... Een superservice!

Hoe zalig is het om nu buiten te haken! Vredig in de zon en een deken(tje) op schoot dat voor extra warmte zorgt.

Nog een fijn weekend gewenst!

11 opmerkingen :

  1. oh wat begrijp ik dat afgelopen week aan de Bernice deken ( zie blog ) begonnen ook al zo'n topper en dekens heb je nooit genoeg :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig vind ik voor de moment dat één gehaakt deken genoeg is. Ik ben immers de enige die eronder kan kruipen en ik ben niet onmiddellijk van plan om meerdere dekens tegelijk bovenop me te leggen... :-) Hopelijk blijf ik bij dit standpunt. Maar het is zó leuk...
      Jouw deken wordt ook mooi! Veel plezier ermee!

      Verwijderen
  2. Nondedekke! Hoe schoon is dit met die stone wash... ben op het moment een sjaal aan het haken in de blauwe kleur... haakt zalig dat garen... maar jouw deken wordt geweldig ... echt schoon die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Is inderdaad prima haakgaren! Veel plezier met de sjaal!

      Verwijderen
  3. Deze heb ik inderdaad al eens voorbij zien komen, wat is dit toch mooi!!! Wat een mooie combinatie van kleuren heb je ervoor gekozen. Veel plezier met het haken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is de kleurencombinatie van het CAL-deken zelf. Ik vond die zo mooi dat ik me de moeite bespaard heb om zelf kleuren bijeen te zoeken.

      Verwijderen
  4. Wow zeg, dat deken wordt echt super ! Je zal uiteindelijk wel heel blij zijn dat je er toch aan begonnen bent ! Ik kijk ook altijd verlangend naar zo'n gehaakte dekens, maar jammer genoeg krijg ik te veel nek- pols- en schouderlast als ik te lang haak.
    Nog veel haakplezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaai, 1m80 ! Maar dit ziet er wel heel erg veelbelovend uit ! Echt een deken voor het leven !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep! En noot aan mezelf: één deken per persoon is genoeg! Er komt dus pas een nieuw wanneer dit door en door versleten is. 't Is maar dat ik het goed weet, want dit is zo fijn!

      Verwijderen
  6. Ge weet wat te doen en het weer blijft goed dus ge gaat nog in het zonneke kunnen werken ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het maar goed weer is volgend weekend! Tijdens de week is haken vooral beperkt tot de treinuurtjes... Ik zie daar trouwens al een praktisch probleem. Ik haak nu in plaats van breien, omdat een overvolle trein geen plaats biedt aan uitstekende breipriemen. Maar ik heb me niet gerealiseerd dat een deken op de duur ook heel veel plaats inneemt... Plus het gesleur op de fiets naar en van het station... Maar daar is vast een bevredigende oplossing voor.

      Verwijderen