13 juli 2015

wachten

Wachten. Om de één of andere reden is dit wat door mijn hoofd spookt. Wachten waarop?
op energie
op zin (als in goesting), op passie, op uitbreken
op leven, met een hoofdletter, met een uitroepteken erachter
Maar dat doe ik wel, steeds meer.

Beetje een melancholische bui...

Wachten op vakantie vooral! Eindelijk, na meer dan een jaar non stop werken, op snipperdagen na (veel snipperdagen), ben ik weldra een week thuis. Mijn vakantieritme is helemaal ontregeld, sinds ik twee jaar geleden behoorlijk hard gevallen ben met de fiets. Met een afgescheurde voorste kruisband als gevolg. Bye mijn droomvakanties. Met de rugzak trekken in de bergen, dat durf ik niet meer. In een andere vakantie had ik geen zin. Dus ik bleef aan het werk. Totdat uitputting me een halt toeriep.

In mijn vakantieweek ga ik iets nieuws proberen: mijn tent neerpoten op een camping bovenop een klif in Normandië. Boeken mee, haakwerk mee ("een colsjaal is geen sjaal", niet?). Misschien nog een vlaggenlijn maken om wat vrolijkheid te brengen in mijn tijdelijke kleine thuis. En duimen voor mooi weer, want mijn tent is net groot genoeg om erin te liggen... Helemaal fantastisch zou ik het vinden om mijn hangmat omhoog te kunnen hangen. Maar daar hoop ik niet te veel op. Bomen aan de kust, hmmm...

Ook kangoeroe wacht. Totdat de buidel niet meer leeg is.

patroon: Kanga Roo and Baby Roo

19 opmerkingen :

  1. Prachtige kangoeroe, hij is toch nog snel klaar geraakt, eh?

    Camping in Normandië klinkt goed. Ik weet niet wanneer jouw vakantie precies valt, maar de komende veertien dagen wordt er goed weer voorspeld voor Noord-Frankrijk. Dat valt beslist mee.

    Een kolsjaal is absoluut geen sjaal (welke kleur?)

    Van de restjes van de Betty B. dacht ik eerst een kussen te maken, maar ondertussen is het wat groot aan het worden (er bleven voortdurend restjes van andere projecten bij komen) en nu wordt het een quilt (baby voorlopig, tenzij ik maar blijf geven)

    Als ik je advies mag geven: niet wachten!
    Wachten is passief.
    Gewoon doen.
    Ervoor gaan.

    P.S. Ben vandaag ook aan een tweede nieuwe tas begonnen. Zomaar zonder patroon, ineens kreeg ik een idee. Ik heb wel trucjes gebruikt die ik van jou heb geleerd, het is er dus weer eentje die niet op een halve dag klaargeraakt.
    En het is de tweede tas in mijn leven waarin verstevigend materiaal wordt gestreken. Lekker.
    (voordat je helemaal trots op mij geraakt: ik vrees dat ik niets heb gemeten....)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De colsjaal die geen sjaal is, wordt wit en blauw gestreept. Als de bol Unicat tijdig uit Nederland aankomt, tenminste.
      o, en ik ben trots, met of zonder meten. Blij omdat ik iets heb aangereikt waar je iets mee kan. Blij ook omdat ik goesting heb gegeven. Ben bijzonder benieuwd!

      Verwijderen
    2. En ik ben benieuwd naar de blauw-wit-gestreepte sjaal.

      Verwijderen
  2. veel plezier ! Ik twijfel er niet aan dat dat gaat lukken !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij trekken net iets zuidelijker, maar ook in Normandië ziet het er goed uit ! Geniet van je vakantie !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kangoeroe is prachtig! Ook melancholisch :-)
    Een fantastische vakantie in Normandië gewenst. Maar niet meer wachten hoor, je staat midden in het leven
    en volgens mij is de passie er ook. Als ik tenminste zie wat je maakt en hoe je anderen in hun kracht kunt zetten...
    Even bijtanken, frisse zeelucht opsnuiven, genieten van het strandzand tussen je tenen; de kleine dingen. En dan komt de rest vanzelf. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het zal inderdaad goed doen om vooral het werk en de bijhorende frustraties even achter te laten. En om de vermoeidheid van me af te schudden.

      Verwijderen
  5. Geniet van je vakantie. Lekker uitwaaien kan eens deugd doen. Ik stuur je alvast een hele berg zonneschijn en heel veel haakplezier.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je vakantie zal echt wel deugddoen, ook al is ze anders dan vroeger. Gewoon uitrusten in de natuur, genieten van kleine dingen en van je handwerk en wij duimen voor goed weer!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne vakantie gewenst. Lekker uitkijken over de zee en genieten van het haken, het strand en het "niet moeten". Alles even loslaten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoop dat je geniet van je vakantie en lekker bijkomt. Lekker haken en niets moet en alles mag! Veel plezier!
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om naar uit te kijken en ik wens je een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hopla, ik duim heel hard mee voor mooi weer!
    Zelf heb ik geen vakantie gepland dit jaar, geen zin in door alles wat er gaande is.
    Volgende week neem ik wel enkele snipperdagen dus zal het zo goed als een week vrijaf worden.
    Hopelijk ook met tijd voor leuke dingen...
    De kangoeroe wil misschien ook wel een sjaaltje, en buidelvulling natuurlijk. :-)
    Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk krijgt kangoeroe een sjaaltje! Er ligt hier al een restje van mijn blauwe sjaal klaar. Maar eerst babykangoeroe natuurlijk. Die is belangrijker.

      Verwijderen
  11. Ga je alleen? Sjiek dat zou ik niet durven. Als je nog wat verlof over hebt mag je hier in herentals ook wel eens komen logeren hoor. Er hangt hier al een vlaggenlijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, alleen. Dat deed ik vroeger ook altijd. Ook al zie ik er nu eerlijk gezegd eerder tegenop. Niet uit schrik, maar omdat het toch maar alleen is. En tegelijk verlang ik erg naar de rust van alleen zijn en niets moeten. Een vat vol tegenstellingen...

      Verwijderen
  12. Geniet van je vakantie in Normandië ! Wij deden er ooit 'camping à la ferme' met de tent, heerlijk rustig was dat !
    Hopelijk heb je die mooie paraplu niet nodig ;-), tenzij als parasol ! Maak het er maar lekker knus met de vlaggenlijn, je boek en je haakwerk ! De rust zal in elk geval deugd doen ! Veel plezier !

    BeantwoordenVerwijderen