5 augustus 2015

1000 haartjes op een snoetloze dag

Vandaag is duidelijk geen snoetendag. Ogen en mond werden geborduurd en opnieuw en opnieuw, totdat ze zelfs zichtbaar waren zonder garen. Het resultaat van steeds beetjes vulling mee naar buiten trekken bij het zoveelste verwijderen van oog of mond. Met de tigste poging kan ik leven. Geen wauw, maar ook geen "oeitsj, wat is dat".

Ondertussen is het te laat voor mooie foto's. Nog een dagje of wat wachten en dan onthult E. zijn ware identiteit. En nee, E. is geen leeuw. Al zou ik zelf "leeuw!" zeggen, moest ik een gok wagen.

Nu ik er zo over nadenk, E. past wondergoed bij mijn gemoedstoestand. Die is nogal ontvlambaar, prikkelbaar, stekelig. Dat zullen mijn collega's geweten hebben. Blij dat dingen uitgesproken worden, dat wel. Maar als ik het opnieuw kon doen, dan zou ik het toch liever op een rustige en beheerste manier doen. Daar voel ik me beter bij. Nu is elke druppel, hoe klein ook, teveel, waardoor ik buiten proporties reageer. Rusten, rusten, rusten, zou ik moeten doen. 

Om terug te keren op E. Zijn snoet is, hoewel niet wauw, wel vriendelijk en vrolijk. Dat maakt E. ondanks zijn stekels toch aaibaar. Oef!


10 opmerkingen :

  1. Reacties
    1. Doordat ik die gelijkenis met mezelf zag, is het raadseltje wel niet meer moeilijk hé... Je hebt het dus juist!

      Verwijderen
  2. Aarrrghh, ellendig is dat altijd, borduren op haakwerk... Als de steekjes niet meewerken, duwen ze de gezichtsuitdrukking soms net in de verkeerde stand ;-)
    Soms is het goed uit je slof te schieten. Dan zijn je grenzen iig duidelijk. En je hebt ervan geleerd :-)))
    Pas goed op jezelf!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, ik had het nog niet op die manier bekeken. Het is de schuld van de steken!

      Verwijderen
    2. Zekersteweten!! Ellendige, stoute steekjes die niet verborgen willen worden onder borduurwerk! :-))

      Verwijderen
  3. Amai... Hoeveel haartjes (enfin, stekelkes) hebt gij wel niet geknoopt... Daar zit een halve bol wol aan stekels in ! Gij moet toch engelengeduld hebben zunne !
    Ik ben benieuwd om de voorkant van E. te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm... dat engelengeduld is relatief. Geduld omdat ik moet wachten heb ik bijvoorbeeld maar weinig.

      Verwijderen
  4. Benieuwd om E. te zien langs de voorkant, ik denk dat hij er schattig uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanavond, als de trein het belieft. Vertrokken met vertraging, omgeleid, stilstaan... Het is me weer wat.

      Verwijderen
  5. Je gevoel van het liever iets beheerster te doen, kan ik perfect begrijpen.
    Anderzijds heb ik persoonlijk liever mensen die me in mijn gezicht zeggen waar het op staat ook al kan dat soms wat ongelukkig overkomen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen