24 oktober 2015

knusheid in molenland

Vandaag was ik waar ik lang eens had willen zijn. Kun je het raden? Molenland, vissershaven,... Wol! Ja, ik was bij Jeanet van Blij dat ik brei in Arnemuiden. Een kort bezoek, want er rijden niet veel bussen meer tussen Gent en Zeeland. Een beetje tijd verloren doordat ik niet naar binnen durfde. Alleen op reis gaan, no problem. Maar een winkel binnengaan waar geen andere klant is... Maar het was fijn, en ik was maar heel kort de enige klant.
Nadien nog een korte, maar stevige wandeling tot aan het Veerse meer en terug.

 

Inspiratie te over. Zin! En weer een paar nieuwe wolletjes in huis. Maar eerst...


Traag, maar gestaag groeit de omslagdoek. Mijn eigenste knusheid. Vandaag drie uur op de bus, op de trein naar het werk, in de refter op het werk (een beetje verdoken, ik wil geen aandacht trekken). Ik ben verkocht aan fair isle.

Een hele fijne zondag gewenst!

17 opmerkingen :

  1. Het was heel erg leuk om je te ontmoeten! Wat een reis heb je ervoor moeten ondernemen. Ik hoop dat je heb bij ons naar je zin hebt gehad, en ik zou het heel leuk vinden om je in december nog eens te zien :-)
    Hartelijke groet,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik de foto's van je collage zie, kan ik je sjaal haast voelen... Zó mooi! Goed gevonden ook, die bijpassende besjes in het geel ;-)
    Dappere vrouw x Goed gedaan! En wat ziet mijn oog...???
    Unicat!! Wauwie!!!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik kan toch niet naar Arnemuiden gaan zonder een bol Unicat mee te nemen! De Unicat heeft nog geen bestemming. De andere bolletjes wel...

      Verwijderen
  3. Je hebt een mini reis achter de rug, met weer prachtige foto's en prachtige garenbuit als gevolg !
    Zelf ga ik niet graag alleen een drankgelegenheid binnen waar nog niemand anders is, op de ene of andere manier voelt dat heel raar...
    Fijne week !
    Liefs ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een café binnengaan waar niemand is, is nog erger dan een winkel. Of als enige op een terras gaan zitten... Dat vermijd ik ook.

      Verwijderen
  4. Zo, jij hebt een hele reis ondernomen maar je hebt er wel weer prachtig garen bij. Ben nu al benieuwd wat je ervan gaat haken of breien. Ik ben helemaal verliefd op jouw sjaal in wording. O ja en vergeet ook niet die laatste paar rijen van je deken af te haken. Zonde als die mooie deken niet gebruikt wordt. Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk hé, daar bij Jeanet ;). Ik vind de omslagdoek die je aan het maken bent zoooo supermooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk reisje heb je gemaakt! En op de koop toe prachtige wolletjes gescoord. Ik ben diep onder de indruk van je omslagdoek, zo mooi....En wat ben je al ver! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig je omslagdoek!!!! Goed dat je naar binnen bent gegaan bij Jaenet, nu heb je fijn nieuwe wolletjes. Ik wens je alvast een fijne week :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waar ik vooral bewondering voor heb is die "korte doch stevige wandeling naar het Veerse Meer" . Da's echt een behoorlijk eind hoor!!! Helemaal een aardige onderneming die je achter de rug hebt, al weet ik zeker dat het leuk was voor je bij Jeanet.
    Je sjaal wordt steeds mooier, hoewel dat ook aan je prachtige foto's kan liggen ;-). En met je mooie nieuwe garens in het vooruitzicht is je fair-isle sjaal vast nog sneller af!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi is dat zeg. Gezellig reisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi is het daar in Arnemuiden, ik was er al meermaals, ook bij Jeanet, een hele lieve dame met een heel leuk winkeltje! Spijtig dat je alleen moest gaan, als je korter bij me woonde zou ik gerust met je mee willen. Je maakte weer hele mooie foto's en kocht prachtige wol zie ik.
    En je sjaal, daar zijn gewoon geen woorden genoeg voor, zo mooi!!!!! Jij kan alvast heel goed fair isle breien, ik droom hier al jaaaaren van, van zo'n sjaal en wil er echt wel aan beginnen binnenkort. Als het niet lukt kom ik bij te rade of misschien in een workshop???? De kleurtjes zijn ook zo mooi. Misschien kan ik wol naar je opsturen en jij maakt hem voor me? Of is dat teveel gevraagd? Dan wordt het een sjaal met een warm verhaal.
    Lieve groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is een heel interessant filmpje over fair isle breien: https://www.philosopherswool.com/Pages/Twohandedvideo.htm. Een paar keer bekijken en je bent er zo mee weg! En anders wil ik zeker als hulplijn dienen.
      Een sjaal voor je breien... dat is me toch te tijdsintensief. Op dit moment kan ik daar geen "ja" op zeggen.Ook al ben ik natuurlijk wel heel vereerd met je vraag!
      Liefs

      Verwijderen
  11. Wat een mooie waterfoto's.
    En een wolwinkel binnengaan waar helemaal niemand is, dat doe ik ook niet graag.

    Carla, met een café alleen binnen gaan, heb ik geen probleem.
    Maar als je niet graag alleen drinkt, vraag je mij toch mee? En Claire...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie werkjes ben je aan het maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind u dus nen held hé, dat gij jelemaal tot bij jeanet geraakt met de bus ! Als ik moet overstappen...haak ik al af....

    BeantwoordenVerwijderen