23 november 2015

ben ik onverantwoord?

Ben ik onverantwoord omdat ik vandaag ging werken in Brussel?

Vandaag 06u23, een sms van het werk dat ik thuis mag werken. Fijn. Maar met een laptop in Brussel valt er thuis niet veel te werken. Ik stel het vertrek uit. Toch niet helemaal gerust ben ik. Als er een aanslag is, dan zal die in volle ochtendspits zijn, redeneer ik. Dus ik vertrek iets later. Een trein die normaal overvol is, is ei zo na leeg. Daar begint het al. Ben ik onverantwoord bezig? Nog een sms van het diensthoofd: dat er niemand in Brussel zal zijn; dat we contact zullen houden per mail. Een conducteur komt binnen. Ik schrik van de plotse beweging. We staan stil in Brussel-Zuid. Er wordt omgeroepen dat er geen treinen meer verder rijden wegens personen op het spoor. De moeder belt, of ik wel veilig ben. Ik overtuig haar dat de mensen op het spoor eerder met de treinstaking zullen te maken hebben dan met terreur. Bang ben ik niet. Wel stel ik de simpele actie "naar het werk gaan" in vraag.

In Brussel zie ik niets. Geen militairen, geen politie. Het is er zo stil. Ingang 1 van het werk is dicht. Ingang 2, de garage evenzeer. Ingang 3 ook. Was de "niemand" van mijn diensthoofd echt niemand? Terug naar ingang 1. En ja, nu stond er een bewaker (die is er normaal niet), die me binnenliet op vertoon van mijn badge. Nog nooit was het zo stil op het werk. De enige was ik niet, maar het scheelde niet veel.

En nu? De laptop ligt hier. En als het dreigingsniveau morgen nog 4 is, werk ik thuis.

Dit is voor de nieuwsgierigen onder jullie. Nog een goede week te gaan, en dan zal het af zijn.


14 opmerkingen :

  1. Goed gedaan. Als je je laptop thuis had gehad, had je het niet gedaan, maar dit had ik waarschijnlijk ook zo gedaan.
    Drukte vermijden, rustig blijven en oplettend, niks mis mee.
    En morgen? Ik hoor op het Nederlandse nieuws dat het dan nog steeds 4 is. Als dat klopt blijf je lekker thuis.
    Ondertussen... Ben ik stinkend jaloers op je pronkstuk! :-)))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat Hannah bovenaan op je blog staat!!
    Volgens mij is het niet onverantwoord, je hebt goed opgelet, hebt voorzorgsmaatregelen genomen (later vertrokken)
    en morgen kijk je maar opnieuw, wat je hart je dan ingeeft. Ik zag op TV dat sommige winkels ook open waren, zij wilde niet dat de angst het zou winnen. Ik hoop van ganser harte dat je snel weer 'gewoon' naar je werk kunt. Zie je maar weer waar een mens blij mee kan zijn. Naar je werk gaan lijkt zo normaal, door de gebeurtenissen is dat nu anders. Ik wens ook jou een hele fijne week en je sjaal is prachtig, gewoon een kunstwerk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt dat goed gedaan. Ronny (meneer CarlaK) kreeg ook bericht dat hij van thuis uit moest werken, en gelukkig was de computer hier, anders zou hij ook naar Brussel gespoord zijn. Hij moet morgen ook van thuis uit werken, en dat bevalt hem eigenlijk wel. Je breiwerk is fenomenaal !!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nieuwsgierig ben ik wel maar je sjaal is nu al prachtig.
    In Brussel was het stil vandaag, chapeau om toch naar uw werk te gaan. Morgen van thuis werken, heeft ook zijn voordelen.
    Fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is helemaal geen onverantwoord verhaal! In tegendeel, je bent rustig en goed doordacht te werk gegaan! Maar morgen thuis werken is denk ik toch wel prettig!!
    En als nieuwsgierige ben ik weer heel blij om weer wat meer van je sjaal te zien! Hij wordt echt prachtig!! Ik viund de kleuren die je in de bloemen hebt steeds zo mooi!! Nog een week voor het eindresultaat zei je :-). Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dapper van jou! Ik had die moed niet. Vandaag koos ik voor een dagje vakantie...In ons bedrijf hebben halftijdsen niet de nodige technische faciliteiten om van thuis uit te werken.
    Maar onverantwoord vind ik jouw actie niet, hoor. In een rustige, verlaten hoofdstad is er weinig terreur te zaaien, hé.
    Prachtige sjaal ben jij aan het maken!!!
    Groetjes, Vlimbouter

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vanuit Nederland zijn mijn gedachten bij jullie. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja wat Katrien ook al zegt: ik denk aan jullie. Ik weet niet of het onverantwoord was. Je neemt denk ik op zo'n moment een beslissing, er is geen precedent.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Claire zotteke!!!! Dapper zunne... ik had echt niet gedurfd... ik schrik bij ons op school zelfs van elke onverwachte beweging... Het is bewezen nu " Onliemie is een bangerd"... De schoonzoon zijn school is niet open... en Vilvoorde is maar 10 km van Mechelen... in Mechelen is de school van de echtgenoot...open... dat is maar een boogscheut... ik geef het toe... ik ben erg ongerust...
    Blij dat je van thuis uit werkt vandaag...geniet daar maar van...
    Je sjaal wordt een prachtstuk...net als al je sjaals trouwens...ik krijg over mijn "Janussjaal" constant complimenten...
    Super Hannah hierboven !!!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vind het zeker niet onverwantwoord. Je hebt meer kans om voor je deur dood gereden te worden door een auto dan dat je omkomt in een terroristische aanslag. Zelfs in Brussel, zelfs vandaag ....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Of het onverantwoord was weet ik niet, ik werk niet in Brussel en kan er moeilijk over oordelen vind ik. Maar vandaag thuis werken is misschien ook geen slecht idee. Je sjaal steekt mijn ogen uit, wat ziet hij er prachtig uit, mooie kleurtjes, dit wordt het zoveelste "beautifull" breiwerk van Janusje, je bent een krak!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mij betreft helemaal niet onverantwoord - ik doe mee met moois van me ;). Gelukkig voor jou kun je ook van thuis uit werken als je dat wil!
    Mooi trouwens, de werkzaamheden aan je webstekje x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan me helemaal niet voorstellen hoe het voor jullie moet voelen. Ik weet echt niet wat ik gedaan zou hebben. Maar je hebt nu je laptop in ieder geval. Ik vind je sjaal echt zo mooi! En dan Hannah in de banner, lief!! Daar mag je nog steeds trots op zijn. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Natuurlijk is dat niet onverantwoord.
    Zowel mijn zoon als mijn man werken in Brussel en ze bleven deze week nog niet thuis. Mijn zoon woont er trouwens ook. Pal in het centrum, een parallelstraat van de Nieuwstraat die vorig weekend dichtging vanwege de terreurdreiging.
    Het heeft weinig zin vooraf angstig te zijn over onvoorspelbare zaken die allicht toch nooit zullen voorvallen. En stel dat ze OOIt zouden gebeuren, dan heb je gewoon pech maar heb je tenminste gelukkig geleefd voordien. Allez, zo zie ik het , hè.

    Waarover ik me wél zorgen maak: zal ik ooit in staat zijn die prachtsjaal die jij nu fabriceert ook zelf te breien? (dat is mijn grote ambitie maar ik heb zo mijn twijfels...)



    BeantwoordenVerwijderen